AKTIVNOSTI U PRIRODI KAO FAKTOR RAZVOJA DECE U PREDŠKOLSKOM OBRAZOVANJU
DOI:
https://doi.org/10.53406/kd.v12i2.102Ključne reči:
aktivnosti u prirodi, predškolski uzrast, psihofizički razvoj, ekološka svestApstrakt
Boravak u prirodi sve više postaje neizostavan deo vaspitno-obrazovnog procesa u predškolskim ustanovama zbog brojnih prednosti koje donosi deci u fizičkom, emocionalnom i kognitivnom razvoju. Istraživanja potvrđuju da deca koja provode više vremena na otvorenom razvijaju bolje motoričke sposobnosti, jači imunitet i kreativnost. Savremeni predškolski programi sve češće integrišu aktivnosti u prirodi, jer one pozitivno utiču na psihofizički razvoj dece, poboljšavaju kondiciju, smanjuju rizik od gojaznosti i podstiču razvoj socijalnih veština kroz timske igre. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju značaj aktivnosti u prirodi za psihofizički, kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj dece predškolskog uzrasta. Aktivnosti na otvorenom ne samo da doprinose zdravlju i razvoju dece već i podstiču njihovu ekološku svest i dugoročne vrednosti očuvanja prirode, čime se dodatno opravdava njihova integracija u savremene vaspitno-obrazovne programe.