RODITELJI KAO PARTNERI U PROCESU USPEŠNE INTEGRACIJE ASISTIVNE TEHNOLOGIJE U ŽIVOT DECE SA SMETNJAMA U RAZVOJU

Autori

  • Milica Vasić Medicinski fakultet Univerziteta u Novom Sadu
  • Ivana Pjevčević Nezavisni istraživač
  • Sanela Slavković Medicinski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

DOI:

https://doi.org/10.53406/kd.v13i1.113

Ključne reči:

inkluzija, podrška, saradnja, razvojne smetnje

Apstrakt

Primena asistivne tehnologije predstavlja naučno dokazanu praksu kojoj je cilj održavanje ili poboljšanje funkcionalnih mogućnosti dece i odraslih osoba s invaliditetom. Kako bi se uspešno integrisala u život pojedinca i postigla svoju svrhu, neophodno je da je okruženje korisnika podrži. Kada su u pitanju deca sa smetnjama u razvoju, najvažniji faktor iz okruženja jesu roditelji. Cilj ovog rada jeste da istakne ulogu roditelja u svim fazama primene asistivne tehnologije, promovišući njihov značaj i stavljajući akcenat na važnost njihovog uključenja kako bi proces integracije asistivne tehnologije protekao uspešno. Osnaživanje roditelja putem edukacije i pružanja kontinuirane podrške može značajno poboljšati integraciju asistivne tehnologije u svakodnevni život dece sa smetnjama u razvoju.

Downloads

Objavljeno

2025-06-25

Broj časopisa

Sekcija

Članci