(CRTANI) FILM U NASTAVI SRPSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI
DOI:
https://doi.org/10.53406/kd.v13i1.114Ključne reči:
film, crtani film, film u nastavi, nastava srpskog jezika i književnosti, osnovna školaApstrakt
Savremena nastava podrazumeva inovativnog i kreativnog nastavnika koji će nastavu prilagoditi pojedinačnim mogućnostima učenika i njihovim interesovanjima. Kako je (crtani) film blizak deci svih uzrasta, mogućnosti njegove primene u nastavi su velike. Osim što je odlično motivaciono sredstvo, utiče i na razvoj kritičkog mišljenja, kompetencija za celoživotno učenje, opštih međupredmetnih kompetencija, kreativnosti, prenosi vaspitne i moralne poruke, podstiče maštu. Može se koristiti u nastavi velikog broja nastavnih predmeta i u skoro svim etapama časa. Cilj ovog rada jeste da ukaže na mogućnosti primene (crtanog) filma u nastavi srpskog jezika i književnosti. Na časovima ovog predmeta najčešće se koristi pri korelaciji ili komparaciji književnog dela i njegove ekranizacije, ali se može koristiti i kao osnova za govorne i pismene vežbe, u okviru bogaćenja rečnika, za stilističke i gramatičke analize. Primena filma u nastavi zahteva dobru pripremu nastavnika, budući da film mora biti primeren i nastavnoj jedinici, i uzrastu učenika, i školi kao obrazovno-vaspitnoj instituciji. Zahvaljujući internetu i činjenici da nam je danas dostupniji nego ikada, mogućnosti za istraživanje, pripremu i realizaciju časova s filmom kao nastavnim sredstvom gotovo su neograničene.
