KOMPETENCIJE ZA DEMOKRATSKU KULTURU KOD DECE U GODINI PRED ŠKOLU

Autori

  • Svetlana Lazić Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu

DOI:

https://doi.org/10.53406/kd.v13i1.118

Ključne reči:

Referentni okvir kompetencija za demokratsku kulturu, dete predškolskog uzrasta, relacione kompetencije, igra, vrtić

Apstrakt

Cilj rada jeste prikaz primene modela Referentnog okvira kompetencija za demokratsku kulturu u igrama dece predškolskog uzrasta koja pohađaju vrtić. Na osnovu rezultata sistematskog posmatranja zajedničke igre dvadeset dvoje dece sa dvadeset šest roditelja u Predškolskoj ustanovi „Radosno detinjstvo” u Novom Sadu u decembru 2024. godine, ostvaren je uvid u primenu kompetencija za demokratsku kulturu u igri dece među sobom i s roditeljima, te uviđanje postojanja visokog nivoa demokratske kulture i interkulturalnog dijaloga. U postupanju dece primećeno je prisustvo sve četiri oblasti iz Referentnog okvira i pojedinačnih skupova uverenja, stavova, veština, znanja i kritičkog razumevanja i čak trinaest kompetencija od ukupno dvadeset. Deca su prikazala da su u stanju da zadovolje i svoje relacione potrebe i da kreiraju kvalitetne odnose s drugima, čime su komunikaciju s odraslima postavila na nivou ravnopravnog dostojanstva.

Downloads

Objavljeno

2025-06-25

Broj časopisa

Sekcija

Članci