PODRŠKA DECI KOJA IMAJU GOVORNO-JEZIČKE PROBLEME

Autori

  • Mirjana Nikolić Visoka škola strukovnih studija Sirmijum, Sremska Mitrovica
  • Maja Grabić Visoka škola strukovnih studija – Sirmijum Sremska Mitrovica
  • Tatjana Trajković Predškolska ustanova “Radost”, Čačak
  • Jelena Žagrić Predškolska ustanova “Radost”, Čačak

DOI:

https://doi.org/10.53406/kd.v12i2.98

Ključne reči:

vaspitači, govorno-jezički problemi dece, roditelji, stručni saradnici, strategije podrške

Apstrakt

Pravovremeno otkrivanje govorno-jezičkih problema i pružanje adekvatne podrške jedan je od značajnih zadataka porodice i predstavnika ranog formalnog obrazovanja. Stoga je cilj istraživanja koje je sprovedeno kvantitativnom i kvalitativnom metodom na uzorku od 110 vaspitača u predškolskim ustanovama u Republici Srbiji na teritoriji Čačka, Loznice i Sremske Mitrovice bio da se ispitaju mišljenja i stavovi vaspitača o govorno-jezičkim problemima kod dece tipičnog razvoja, kao i o načinima pružanja podrške. Rezultati su pokazali da je najveći broj vaspitača mišljenja da deca imaju umerene govorno-jezičke probleme, i to najčešće u vidu kašnjenja u govorno-jezičkom razvoju, zatim probleme s izgovorom, teškoće u pronalaženju reči koje su im potrebne za izražavanje svojih misli, te probleme koji su u vezi s gramatikom: netačna upotreba glagola, imenica i prideva, kao i nepravilna upotreba padeža i roda. Vaspitači dalje smatraju da je neophodan veći stepen uključivanja stručnih saradnika, pre svih logopeda, kao i roditelja, kao i dalje stručno usavršavanje u ovoj oblasti svih relevantnih aktera. Ova saznanja mogu biti od koristi predškolskim ustanovama u razvijanju efikasnih strategija i programa podrške u radu sa decom predškolskog uzrasta tipičnog razvoja koja imaju govorno-jezičke probleme

 

Downloads

Objavljeno

2024-12-29

Broj časopisa

Sekcija

Članci